پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119500
اختلافات اصلي در مذاکرات هسته اي
تاریخ انتشار : 1393/08/21 09:58:53
نمایش : 1429
مقام‌هاي آمريکايي مي‌گويند ظرفيت برنامه هسته‌اي ايران و سرعت رفع تحريم‌هاي موضوعات اصلي محل اختلاف ايران و گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌اي هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مقامهاي آمريکايي مي‌گويند ظرفيت برنامه هسته‌اي ايران و سرعت رفع تحريم‌هاي موضوعات اصلي محل اختلاف ايران و گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌اي هستند.

پس از پايان يافتن مذاکرات سه‌جانبه وزراي خارجه ايران، آمريکا و هماهنگ‌کننده گروه ۱+۵ ــ که با هدف فائق آمدن بر اختلاف نظرها در موضوعات اصلي شامل ظرفيت غني‌سازي ايران و چگونگي لغو تحريم‌ها در مسقط برگزار شده بود ــ نهمين دور مذاکرات هسته‌اي کشورمان با نمايندگان تمامي کشورهاي گروه ۱+۵ روز سه‌شنبه در همين شهر آغاز شد.

مذاکرات سه‌جانبه در حالي فعلاً پايان يافته‌اند که سيد عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه کشورمان از عدم تأييد هرگونه پيشرفت و يا پسرفت در مذاکرات سخن مي‌گويد. يک مقام عماني نيز از بازگشت کري پس از ارائه گزارش به اوباما خبر داد، تا از امروز (۲۰ آبان) شاهد برگزاري ديدار در سطح مديران کل گروه ۱+۵ و ايران باشيم.

طرفين، مذاکرات دو روز گذشته را سخت و جدي توصيف کرده و البته سخنان چندان اميدوار کننده‌اي درباره پيشرفت آن اظهار نکرده‌اند، با اين حال هنوز اميدوار به دستيابي به گشايشي در گفت‌وگوها هستند.

اين مذاکرات احتمالاً مهمترين نشستي است که پيش از گفت‌وگوهاي نهايي در ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) ــ زماني که هنوز مقامات ايراني آن را تأييد نکرده‌اند ــ برگزار مي‌شود و نتايج آن اهميت زيادي در سرنوشت مذاکرات ۱۰ساله هسته‌اي کشورمان با قدرت‌هاي جهاني دارد.

ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه ۱+۵ که در تمديد توافقنامه موقت ژنو موسوم به "برنامه مشترک اقدام" تعيين شده بود، روز سوم آذر به پايان مي‌رسد و ديپلمات‌ها تا آن روز فرصت دارند به توافقي جامع دست يابند.
 
 
 
سجاد شیوندی
| |
1393/08/21 10:43:19
0
0
با سلام شما چرا اینقدر زود این نظر رو میدید هنوز که مشخص نشده . هر روز هر روز میگید مذاکرات به نتیجه نمیرسه ، اختلاف شدیده و از این دست ایده های موهوم. باید امید وار بود که مذاکرات به نتیحه برسه و یقینا همین طور خواهد بود. و خواهش میکنم این رویه رو ادامه ندید که مردم هم نسبت به مذاکرات بدبین بشن
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html